onsdag 18 februari 2009

The Sky is the limit


Blå blå vindar och ......

Efter en fotosväng ner till havet i kväll kan jag bara säga: En gång havet, alltid havet.

Finns få platser som ger sådan inspiration som det stora blå. Hela ens inre fylls av kraft. Ja när jag nu avslöjat denna ``enorma´´ hemlighet lär det bli folkvandring till allt vad vatten heter???!!!
Skämt åsidå det var väl ett par tusen änder och lika många gäss en bit ut i havet som bara låg och guppade.
Det lät nästan som de sa nåt om slut på jakt tid och liknande....dravel...
Vi ses till hösten.....

1 kommentar:

Trollebergaren sa...

Hej Isac & Carin, mina vänner!
Du, nu som nybliven skåning skall Du veta att jakten är inte slut på gässen ännu!! Skyddsjakt är både nyttigt för grödan och förbannat roligt. Hade själv en jättehärlig lördag hos Sten Christoffersson som "bad" om min hjälp med att skydda hans markägares rapsfält!
Det blev 73 gäss och många härliga bilder på Ruffsa apporterande kanadagäss större än henne själv. Bilder till Carin kommer! En 250 meters dirigering till en skadad gås var jag extra stolt och glad över. Så gässens snack var nog en norrländsk språkförbittring! Ha en jättebra dag i solskenet vänner!!!
Mvh Caj